Renault je eden izmed vodilnih proizvajalcev vozil na Evropskem trgu. Tudi v Sloveniji lahko na cestah opazimo veliko modelov novih vozil te znemke. Da je Renault v našem domačem prostoru nekaj posebnega v primerjavi z ostalimi znamkami, pa je kriv Novo meški Revoz.

V Revozu namreč že vrsto let proizvajajo vozila Renault za več trgov. Da potrebe Slovenije v Revozu potrebujejo zgolj en dan mesečno, vse ostalo je namenjeno v tujino. Renault je edino avtomobilsko podjetje, ki ima del svoje industrije v Sloveniji. Konkurenčna podjetja, kot je npr. Škoda so svoje obrate postavila na Češkem, ki je v zadnjih letih pridobila ogromno delovnih mest na področju avtomobilske industrije.
V lanskem letu pa je pod njihovim okriljem bil izdelan poseben model Renault Clio I feel Slovenia, ki ga lahko kupimo zgolj v Sloveniji. Prav zaradi tega smo se odločili, da vam v nadaljevanju predstavimo nekaj zgodobine Renaulta in pregledamo stanje na domačem trgu.
Renault je Francosko multinacionalno podjetje, ki se ukvarja s proizvodnjo avtomobilov. Ustvarjeni so bili daljnega leta 1899. Tekom njihove zgodovine so bili “udeleženi” v prvi in drugi svetovni vojni, bili delni lastnik Volvota, proizvajali so vse od tovornjakov, traktorjev, avtobusov in tudi avtodomov. Leta 2016 so bili deveti največji proizvajalec vozil na svetu glede na obseg proizvodnje. Renault ima seveda v svoji lasti tudi nekaj ostalih družb, ki so tesno povezane s proizvodnjo idustrijo. RCI Banque je namenjena financiranju vozil, Renault Retail Group avtomobilski distribucij…. V lastništvo Renaulta je še vedno delno vključena tudi Francoska vlada, ki ima v svoji lasti 15 % delež.
Prvi koraki Renaulta
Renault je svoje korake začel leta 1899. Takrat se je podjetje imenovalo Société Renault Frères. Podjetje se je šele kasneje preimenovalo po svojem ustanovitelju Louisu Renaultu. Pri delu sta mu pomagala njegova dva brata. Marcel in Fernand sta v podjetju bila zadolžena za vodenje vseh poslov, med tem, ko je Louis s svojim inžinirskim znanjem znal poskrbeti za oblikovanje in izdelavo prototipov.
Vozila so v tistih časih predstavljala luksuz, ki si ga lahko privoščijo le izredno bogati ljudje. , Prvi vozilo se je imenovalo Renault Voiturette 1 CV. Kupil ga je prijatelj Louisjevega očeta leta 1898. V prvi fazi v podjetju še niso proizvajali svojim motorjev in so jih kupovali od De Dion-Boutona. S proizvodnjo svojih motorjev so v podjetju začeli leta 1903.
Leta 1903 je brat Marcel umrl v prometni nesreči v dirki, ki je potekala med Parizom in Madridom. Tako je moral luous prevzeti popolen nadzor nad podjetjem. Fernand se je prav tako moral upokojiti, saj je imel zdravstvene težave in je kasneje leta 1909 tudi umrlu.
Prvo večje naročilo je prišlo leta 1905 iz strani taksistov. Renault je izdelal večje število vozil, ki so se uporabljala v ta namen. Med prvo svetovno vojno so dobila tudi svoj vzdevek – Taxi de la Marne.
1905 je prav tako bilo leto, ko so v podjetju uvedli masovno proizvodnjo.
Renault je v teh časih že segal izven meja svoje države. Usmeril se je v prodajo vozil v Veliki Britaniji in ZDA. V letih pred prvo svetovno vojno so v podjetju začeli tudi z izdelavo avtobusov in tovornih vozil. Prvi tovornjak se je na cesta zapeljal leta 1906.
Sodelovanje Renualta v prvi svetovni vojni
V prvi svetovni vojni se je praktično vsa industrija prilagodila vojnim potrebam. Ker so v Reanultu imeli največ znanja in kapacitet na področju vozil, so postali pomemben del vojaške industrije. Svoj del za vojaško industrijo si prispevali tudi Veliki Britaniji. Prvi motorji telat Rolls-Royce so bili namreč prav Renaultovi. Šlo je za model V8.
V podjetju so izredno hitri izdelali tudi revolucionarni tank, ki so ga poimenovali Renault FT. Prav ta je na bojiščih igral zelo pomembno vlogo. Kako je izgledal si lahko ogledate na sliki spodaj.

Medvojna leta
Medvojna leta so pri Renaultu predstavljala razširitev obsega dela na industrijske stroje in kmetisjke stroje. Prvi traktor so naredili med letom 1919 in 1930. Kot zanimivost lahko povemo, da je traktor bil izdelan prav na osnovi Renautovega tanka FT. V medvojnih letih je z napredkom prišla tudi konkurenca, ki je ponujala cenejša vozila.
V teh letih se je spremenil tudi značka podjetja, ki ga poznamo že danes. Značka je dobila svojo znano diamantno obliko dalnega leta 1925.
Leta 1928 so se lahko pohvalili s proizvedenimi 45.809 avtomobili. Le ti so bili narejeni v sedmih različnih modelih. Največjo popularnost so imeli manjši, ki so bili med kupci najbolj priljubljenu. Tudi zaradi cenovne dostopnosti manjših modelov.
V Renaultu so bili udeleženi v različne avtomobilske dirke. Kasneje so svojo prisotnost zaznaovali tudi v najmočnejšem tekmovanju F1.
Druga svetovna vojna je imela na Renault velik vpliv
Druga svetovna vojna, ki je trajala od 1939 do 1944 je na proizvajalca vozil imela izredno velik vpliv. Ko je Fracnija leta 1940 priznala premoč Nemčiji, so le ti od nje zahtevali proizvodnjo tankov za njihove potrebe. Louis Renault je njihovi želji ni ugodil in se je podal v izdelavo tovornjakov.
V njegovih prostorih je Nemčija seveda proizvajala tanke, zato so zavezniške zračne sile večkrat s pomočjo bombnikov bombardirale njihove tovarne.
Renault do danes
Po drugi svetovni vojni je podjetje svojo prisotnost razžirilo na številne trge. Z leti so svojo prisotnost dosegli na praktično vseh pomembnih trgih v avtomobilski industriji. V njihovi zgodovini so doživeli ogromno vzponov in padcev. V Sloveniji pa smo si Renault zagotovo zapolnili z nekaterimi kultnimi modeli. Renault 9 je bil izbran za Evtopski avto leta, Renault 5 pa je postal kultni model, ki ga pozna prav vsak voznik.

Eden izmed uspešnih modelov, ki jih Renault še vedno proizvaja je zagotovo Clio in Twingo. Kot zanimivost lahko povemo, da je Twingo bil namenjen prodaji zgolj na zahodnih Evropskih trgih. Zaradi velikega zanimanja, pa se je prodaja razširila na vse Evropske trge.

V Sloveniji lahko v vseh večjih mestih po Sloveniji najdemo pooblaščene prodajalce Renaultovih vozil. V podjetju Avtotehnika Celje, ki se nahaja v Celju, pa že nekaj let dosegajo najboljše rezultate pri številu prodanih vozil. V kolikor se odločate za nakup novega vozila te znamke vam predlagamo, da obiščete salon v Celju, kjer vam bodo znali strokovno svetovati pri nakupu pravega vozila za vas.
Super članek o Renaultu. Nisem vedel, da imajo tako zanimivo zgodovino!